Přidej
příběh
katerina.png
16.3.2024 | Hlavní město Praha | redakce VOZEJKOV

Kateřina Urban Samková: Hledejme svou vnitřní krásu

Kateřina Urban Samková je zakladatelkou a spolumajitelkou značky my.pled známé svým unikátním přístupem k eleganci a volnosti. Po celý svůj profesionální život pracovala jako manažerka komunikace pro velké korporátní firmy. Avšak její vášeň pro kreativitu a touha realizovat vlastní projekty ji vždy vedly novými směry. Jedním z jejích nejúspěšnějších projektů byla Galerie umění pro děti GUD, která se zaměřila na interaktivní inspiraci díly významných umělců. Nakonec přijala za své životní krédo „Sněte si svůj vlastní sen. Nebo si vás najme někdo jiný, aby jste snili ten jeho.“ a společně s Romanou, která je výjimečná obchodnice, se rozhodly posunout značku my.pled do světa businessu.

Kateřino, jak se v tyto dny máte?

Děkuji za optání. Vlastně dobře, ale musím si to v tom shonu a stresu pořád trochu připomínat. Rodina, 3 děti (10, 14 a 16 let), přátelé, práce, zájmy. Ale já vždy jela naplno – a toto tempo mě baví.

Jaké jsou Vaše kořeny?

Jsem holka z pražského Žižkova komunistické doby, kdy jsme neměli telefony a po škole jsme si chodili všichni hrát ven. Aktivně jsme se věnovala sportu a hrála i za národní reprezentaci v softballu. Po gymnáziu jsme se vydala studovat práva po vzoru mé maminky, ale ukončila je bakalářskou zkouškou a vystudovala magistra komunikace. Komunikace se stala mojí profesí.

Moje kariérní cesta v oblasti korporátní a produktové komunikace mě vždy motivovala k tomu, abych se vedle toho věnovala i vlastním projektům. Tato možnost se stát tvůrcem vlastních nápadů a realizovat je, mi vždy dodávala energii. Moje projekty vznikají buď z pevného přesvědčení, jako například Galerie umění pro děti GUD, která se zrodila z myšlenky, že dnešní svět příliš omezuje dětskou fantazii, nebo z osobní potřeby. A právě my.pled byl odpovědí na takovou potřebu.

Kateřina Urban Samková s módním návrhářem Honzou Šimrem.

Profesně jste spojená se značkou my.pled – jaký byl její příběh? A jaká je Vaše role v jejím příběhu?

my.pled je projekt, který jsem si během let s láskou vypiplala, a můžu říct, že je to trochu jako moje dítě. Vždycky jsem milovala nosit šály a šátky, a když jsem objevila pléd, byla to láska na první pohled. Jenže na trhu byla nabídka těchto produktů velmi omezená. Proto jsem se společně s Honzou Šimrem, módním designérem a mým kamarádem, pustila do návrhů různých střihů a začala hledat kvalitní materiály, abychom vytvořili něco unikátního. Naším cílem bylo přinést na trh plédy, které nejen skvěle vypadají, ale jsou i praktické a příjemné na dotek. Díky tomuto přístupu se nám podařilo vytvořit produkt, který ženám přináší eleganci, radost a pohodu – a co je pro mě to nejdůležitější, že tomu opravdu věřím. Přeji vám zažít ten pocit, když jdete po ulici a naproti vám jde žena v našem plédu, usmívá se a strašně jí to sluší. Hned bych jí dala pusu. 
 
Dobrý nápad a produkt je jedna věc, ale dostat to k lidem, je věc druhá, a to velmi podstatná, když budujete firmu. Já jsem mizerný obchodník, ale naštěstí mi na této cestě vstoupily do života dvě osudové ženy. Helena Harabinová, se kterou jsem firmu zakládala a rozjížděla první nabídky, a moje současná obchodní parťačka a neuvěřitelná obchodnice Romana Fetting. Máme firmu napůl, a tak je to správné.

Obklopená kvalitními látkami v podobě nadčasových produktů...

V čem je my.pled jedinečný? A jste značka pro každou ženu? Třeba i pro ženu na vozíku?

my.pled je jedinečný především ve své unikátnosti. Zatím jsme nenašli, žádnou firmu ani jedince na světě, který by se takto věnoval tvorbě tolika originálních modelů. Vytvořili jsme již stovky unikátních modelů – a prodali jich už tisíce. Dokonce máme i patentovaný průmyslový vzor na některé plédy. Pléd je vlastně geniální doplněk pro každou ženu, já říkám ráda „dělník elegance“. Protože neřeší věk ani postavu a na každé ženě vypadá elegantně.

Jak se vám jako značce daří? A myslíte na růst a expanzi: magické formulky dneška?

Celý projekt začal velmi pomalu, testováním vzorů a látek, průzkumem trhu. Ale od založení firmy jsme měli i přes náročné období covidu meziroční nárůsty. Vše jedeme z obratu firmy bez investora, takže v rámci dnešního trhu je to pomalý proces, ale má jednu obrovskou výhodu. Postupným růstem můžeme zdokonalovat procesy – a hlavně máme kapacitu být blízko našim my.pled ženám. Děláme pro ně mnoho akcí, založili jsme i klub, kde se pravidelně scházíme. Naše ženy jsou naší inspirací, a toho si velmi vážíme. Moc rády bychom expandovaly do zahraničí, protože věříme v úspěch na jiných trzích. Věřím, že ta příležitost si nás najde sama.

Je možné výrobky my.pled najít i v kamenných obchodech a vyzkoušet si je?

Ano a dokonce to doporučujeme, ikdyž nemají velikosti. Právě jsme otevřeli moc krásný butik v centru Prahy v Benediktské 5, kde je vše možné vyzkoušet. Vždy tam najdete jednu z nás, a proto se vším poradíme a doporučíme. Vždy říkám novým klientkám, aby vše vyzkoušely – pak se v klidu domova mohou rozhodnou a vybrat na e-shopu.

Společně s CZEPA chystáte zajímavou akci: Každá jsme krásná. O co přesně půjde?

Naše akce má za cíl pomoci dobré věci a zároveň podpořit vnímání sama sebe jako cestu ke krásnějšímu světu kolem nás. Ale především zažít sdílenou pohodu a energii. Celé odpoledne bude probíhat charitativní bazar Hvězdného bazaru, kde si budete moci nakoupit skvělé secondhandové oblečení na celou sezónu. A věřte, mají tam skvělé kousky, já osobně se už těším na nákupy. Celý výtěžek půjde na nákup speciálního transportního auta upraveného pro vozíčkáře. Součástí bude i tombola o mnoho cen od partnerů. Dále se účastní i další český prodejci s drobným prodejem – šperky, kosmetika, pletené tašky, svíčky, zdravé doplňky. Součástí bude dětský koutek, aby si maminky mohly v pohodě zkoušet oblečení. Prodej podpoří známé osobnosti. Vrcholem bude v 17 hodin módní přehlídka Hvězdného bazaru a naší značky my.pled. Co je na přehlídce unikátní – kromě profi modelek zde budou i modelky na vozítku, plných tvarů a zralého i nezralého věku. Uvidíte, že každá jsme krásná. Představíme klasickou kolekci, ale  hlavně novinky pro 2024 jaro/léto a úplnou novinku rozšíření nabídky, ale to je překvapení. Závěrem bude tombola o velmi hodnotné ceny. Finance za lístky do tomboly jdou všechny na koupi auta.

Jak jste se k této akci dostala a čí to byl vlastně nápad?

Protože pléd je pro každou ženu a má být co nejvíce elegantním praktickým pomocníkem, je potřeba i pracovat s tím, aby ženu respektoval v její momentální situaci. Proto jsem před časem s Honzou Šimrem připravovali pléd na míru pro dámy na vozíku a máme i návrh řešení pro nevidomé. A tam vznikl nápad, že uděláme módní přehlídku všech našich žen. Těch opravdových, protože každá jsme krásná. A tak jsme s Alenou Jančíkovou a Hvězdným bazarem spojili sily a připravujeme společně tuto akci, která má nejen pomoci, ale i potěšit.

Březen 2023. Módní přehlídka kolekce 2023 v galerii Kvalitář. Leona Machálková ve společenském ponču my.pled. Moderovala Štěpánka Dufková.

Vnímáte díky spolupráci s CZEPA například bezbariérovost jinak než dřív?

Ano, to určitě. Už při hledávání vhodného místa pro naši akci jsme narazili na několik výzev, což poukazuje na to, že i když se dnešní společnost snaží být inkluzivní a odstranit bariéry, stále existuje prostor pro zlepšení. Co mě ale opravdu nadchlo, je spolupráce s Hvězdným bazarem. Jejich odhodlání být nezávislí, pracovitost, ta úžasná přátelská atmosféra a hlavně cíl naší akce – vybrat prostředky na speciálně upravené pracovní vozidlo, aby nebyli závislí na pomoci ostatních. To vše vytváří opravdu inspirující prostředí a boří to mnoho pomyslných bariér.

Žijete ve velkém zápřahu, aspoň to na mě tak působí. Stíháte relaxovat? A pokud ano: jak?

V mém věku – ač jsem samozřejmě stále mladá (smích) – už vím, že relaxovat je potřeba. Dokonce se už učím zbavit toho tíživého provinilého pocitu, že když nic nedělám, že to není správné. Ale pro mě relax stejně znamená aktivní formu činnosti v podobě sportu, cestování, kultury a především čas strávený s rodinou. Ty děti tak rychle rostou, že je potřeba toho co nejvíce stihnout. A pro chvilky se sebou sama jdu na jogu, plavat či do přírody.

Jaké máte plány do budoucna? S my.pled i sama pro sebe či své blízké…

Na první dobrou vám odpovím asi překvapivě. Primárně mi nejde o nějaké materiální cíle. Co já plánuji do budoucna je naučit se více žít momentálním okamžikem. Teď a tady. Přestat žít ve stylu, až dodělám tuto či toto, budu mít více času na sebe a své nejbližší. Vždycky se objeví další „toto“. A taky chci více zapracovat na uvědomění si sama sebe, že opravdu jsme každá krásná – a pokud to tak nebudeme vnímat, tak ani svět kolem nás nebude krásný. Doufám, že se tomu neříká „krize středního věku“ (úsměv), ale i kdyby, je to fajn. Ten proces si užívám.

Chcete něco vzkázat čtenářům Vozejkova?

Moc ráda. Motto akce jsme si trochu ukradli pro nás ženy, ale rozhodně platí pro nás všechny bez rozdílu. Čím jsem starší, tak více cítím jeho význam, protože když si sami sobě nepřijdeme krásní (v tomto smyslu není krása myšlená v rámci povrchního významu),  tak ani svět pro nás nebude „krásný“. Podstata není v tom, abychom se líbili ostatním lidem, musíme se líbit sobě, hledat svoji vnitřní krásu. Ve dvaceti letech bych vám řekla, že to je klišé, a skoro v padesáti tomu plně věřím, ale taky vím, že to je sakra těžká práce, když vás to někdo nenaučil a svět vám háže klacky pod nohy a nastavuje cizí zrcadla a měřítka „krásy“. Všechny ty cizí zrcadla rozbijte a koukejte jen do toho svého vlastního. Je to cesta, ne cíl.

 

Foto: archiv Kateřiny Urban Samkové

Rozhovor vedl: Jan Spěváček
 

Přidej komentář
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png