Dobrý den, 

jsem novým členem a blízkou osobou (neteř) vozíčkáře (amputace levé nohy nad kolenem), který má průkaz ZTP. Rád by si zakoupil elektrický vozík, který může využívat interně i externě. Bohužel, vozík bude hradit ze svých financí. Je již od mládí v invalidním důchodu, tak těch financí na nějaký extra vozík nemá. Na internetu je spoustu odkazů, takže je velmi složitý výběr, když jste laik. 

Tímto bych Vás poprosila o radu, jaký typ vozíku byste doporučili? Strýc je vysoký 168 cm a 65 kg. Amputace proběhla 5/2023. Max. útrata za vozík do 50.000 Kč.

20.2.2024

Dobrý den,
Váš dotaz jsem konzultovala s kolegyní Zdeňkou Faltýnkovou, specialistkou na spinální problematiku. Paní Faltýnková se mj. zabývá poradenstvím ve výběru kompenzačních pomůcek, pokud ji budete kontaktovat přímo, může Vám poskytnout poradenství více "na míru" (email: faltynkova@czepa.cz, tel.: 607 453 501).

V obecné rovině: pokud si pán chce koupit elektrický vozík jako samoplátce, má samozřejmě možnost koupit vozík nový nebo použitý.

Mezi nové elektrické vozíky s nižší cenou patří například vozíky:
- Quickie Q50R od spol. Medicco - https://www.medicco.cz/voziky/quickie/elektricke-invalidni-voziky/q50-r
- iTravel 1.054 od spol. Meyra - https://www.meyra.cz/itravel-1054.html
- FlexiThrone - https://www.flexithrone.cz/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4amkkxHajlcwvW7jToR-bD1WVe-83BAhNM9RH5j2XlF7Eu8WVPqsa8BoCr7wQAvD_BwE

Použité elektrické vozíky nabízí např.:
- KrosMedical - https://www.krosmedical.cz/169-elektricke-invalidni-voziky?_gl=1*6duez5*_up*MQ..*_ga*Mzc2NDE4OTc3LjE3MDg0MzIwMjI.*_ga_RS17L70B1C*MTcwODQzMjAyMi4xLjAuMTcwODQzMjAyMi4wLjAuMA..
- Petričko - https://www.zdravotnicke-potreby.com/invalidni-voziky/elektricke-invalidni-voziky/
- zde na portále Vozejkov.cz je také velmi využívaná inzerce k nabídce prodeje pomůcek (aktuálně v nabídce i elektrické vozíky) - https://vozejkov.cz/cz/inzerce/zbozi.
Ovšem v případě použitých elektrických vozíků záleží na stavu baterií a dalších náhradních dílech (zda jsou pro případné budoucí opravy na trhu k dispozici). 

S kolegyní Zdeňkou Faltýnkovou můžete konzultovat samotný výběr vozíku (bude potřebovat více informací, než v dotazu uvádíte). 
Pokud byste potřebovali řešit případné žádosti o nadační podporu, můžete se návazně obrátit na mě (sixtova@czepa.cz), můžeme poskytnout tipy na nadace.

S pozdravem
 


Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA

Dobrý den, rozbil se mi můj mechanický vozík a nelze opravit. Jak probíhá pořízení nového? Je to stále takto: 1, výběr a zaměření vozíku, 2. schválení pojišťovnou, 3. výroba vozíku, 4. předání vozíku? Děkuji za odpověď.

10.7.2023

Dobrý den,

o zodpovězení Vašeho dotazu jsem požádala kolegyni, spinální specialistku Zdeňku Faltýnkovou. Ta odpovídá:

Nejdříve musí být technikem firmy, od které máte stávající vozík, neopravitelný vozík odepsán. Mezi tím si můžete nový vozík nechat zaměřit, nechat vypsat poukazy se zdůvodněním lékařem, ten pošle poukaz ke schválení zdravotní pojišťovnou a pak vozík firma objedná.

V případě doplňujících dotazů můžete kontaktovat přímo paní Faltýnkovou, níže zasílám kontakt.

Kontakt: Zdeňka Faltýnková, tel. 607 453 501, e-mail: faltynkova@czepa.cz

S pozdravem

 

 


Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA

Dobrý den, co je to neopravitelná závada vozíku? Děkuji za odpověď.

19.6.2023

Dobrý den,

bez konkrétní specifikace nelze Váš dotaz zodpovědět.

V případě zájmu využijte individuální konzultace, pro kterou kontaktujte spinální specialistku Zdeňku Faltýnkovou - níže zasílám kontakt.

Zdeňka Faltýnková, tel. 607 453 501, e-mail: faltynkova@czepa.cz

S pozdravem

 

 


Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA

Dobrý den, sháním elektrický vozík který se vejde do kufru kombika kam bych ho dávala jeřábkem. Ten náš se nedá sklopit. Můžete poradit konkrétní značku /model. Potřebuji aby měl polohovací záda a šíře sedu 50cm.nikdo moc neporadil přesto vím že jsou. Na videích u úprav hurt taky dávají do kufru. Vratke typu flexithrone ne. Děkuji 

10.8.2020

Dobrý den,

elektrické vozíky, které mají skládací opěrku dopředu jsou vozíky bez ergonomického sedacího systému, který bývá manuálně či elektricky ovládaný. Jedná se spíše o základnější elektrické vozíky jako je např. vozík MINKO od firmy Ortoservis.

Pokud byste potřebovala ještě nějaké další informace, můžete se na mě obrátit buď telefonicky na čísle 607 453 501 nebo na e-mailu - faltynkova@czepa.cz.

S pozdravem

Zdeňka Faltýnková, specialistka na spinální problematiku

 


Zdeňka Faltýnková

Dobrý den,

maminka je čerstvě na vozíku. Teď mi ji pustili z nemocnice a asi se jí ani do budoucna nepodaří přesouvat na klasické WC. Našla jsem na internetu kombinaci toaletního a sprchového křesla,které se dá použít i nad WC. Některé mají i velká kola,tak by si mohla jezdit na wc sama. Nevíte,jaké jsou s tím zkušenosti?Předem moc děkuji za odpověď. Horáková

odkaz:

https://www.distrimedpomucky.cz/toaletni-sprchove-zidle-a-kresla/toaletni-kreslo-do-sprchy-pojizdne-s-velkymi-koly.html?force_sid=841g2oajan8v254i492e69af25

15.7.2020

Vážená paní Horáková,
uvedené toaletní a sprchové vozíky jsou mezi našimi klienty často využívané. Výhodou je odnímatelná část sedáku, možnost využití sběrné nádoby i naopak možnost zajetí nad toaletní místu či možnost hygieny genitálií ve sprše. Toaletní vozík s velkými koly vzadu a obručemi (srovnatelný výrobek nabízí společnost Meyra) umožňuje, aby uživatel sám sebe převezl, čímž zvyšuje svou nezávislost na pomoci. Bohužel tyto vozíky již nejsou hrazeny ze zdravotního pojištění, uživatel je zakupuje jako samoplátce.

S pozdravem
Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA


Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA

VZP mi zamítla žádost o EIV s tím, že pro variantu s liftem není dostatečné medicínské odůvodnění. Je fakt, že moje důvody jsou asi spíše sociální: lepší samoobslužnost - větší rozsah, kam dosáhnu jak doma (příprava jídla, mytí v uyvadle, různé práce) tak i třeba v obchodě na více regálů. Odvolávat se asi nemá smysl, chtěla bych tedy "ustoupit" od varianty s liftem k témuž vozíku bez liftu, ale nevím, jak to udělat. V podstatě jsem čekala, že to udělá pojišťovna, když lift zamítne. Nevím, jestli teď musím podávat novou žádost s novými doklady (jak je budu zajišťovat v koronavirové době, když za normální situace jsem požadované posudky ortopedie, rehabilitační, oční, psychologický a konečný neurologický dávala dohromady tři měsíce), nebo lze využít již předané posudky a vyměnit jen zaměřovací protokol na vozík.

Děkuji Alena K.

9.4.2020

Dobrý den,

o zodpovězení Vašeho dotazu jsme požádali kolegyni Zdeňku Faltýnkovou, specialistku na spinální problematiku. Paní Faltýnková Váš dotaz konzultovala i na VZP ČR u vedoucí Oddělení revizní problematiky zdravotnických prostředků, odkud dostala doporučení: "v případech kdy nelze souhlasit s úhradou EIV s funkcí lift pro nedoložení medicínské nezbytnosti, ale EIV bez této funkce je zdravotním stavem k úhradě z prostředků zdravotního pojištění indikován, stačí doložit nový zaměřovací protokol s novou/ými žádankou/ami a odkazem na již předložený formulář a lékařské zprávy v původní žádosti."   

Zdeňka Faltýnková proto doporučuje požádat indikujícího lékaře o vyplnění žádanky s novým zaměřovacím listem vozíku s odkazem na formulář k přidělení elektrického invalidního vozíku, který na pojišťovně již mají. V případě nejasností se na kolegyni můžete obrátit na email: faltynkova@czepa.cz.

S pozdravem
Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice


Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA

Dobrý den,

jmenuji se Pavla a před třemi lety se mi stal doma fatální úraz. Šla jsem si vzít své léky a upadla jsem tak neštastně, že jsem si vpáčila krční obratel do míchy. Jsem kvadruplegik, ochrnutá od ramen dolu, pohybuji hlavou. Dýchám sama, ale mám tracheostomii.

V nemocnici Liberec na spinální jednotce jsem zkusila elektrický vozík řízený za pomocí míčku a brady. Myslím, že mi to i šlo. Letos v květnu přijeli za mnou mechanici do nemocnice Ostrov s novým el.vozíkem, který bych řídila za pomocí čelenky a pro doprovod panel za vozíkem. Začala jsem tedy se svojí ošetřující lékařkou vyběhávat veškeré papíry potřebné pro získání tohoto vozíku. Bohužel asi před měsícem došlo zamítavé stanovisko. Pouze zavolali a celou věc odůvodnili, že nemohu být účastníkem silničního provozu, jak uvedla lékařka - o tomto mě ani neinformovala. Já samozřejmě nehodlám být účastníkem silničního provozu. El. vozíček bych velmi ráda využila na pohyb po místnosti, v parku či na chodníku apod. Vůbec jsem neměla ani tušení při prvním posazení a ovládání mou osobou, jaký tím dostanu pocit, který neumím ani popsat..prostě svobodu, nezávislost a radost z vlastního pohybu. 

Mám kamaráda, který má zřejmě ještě větší postižení a on el. vozík má, dokonce druhý a pojištovna mu přispěla.

Já zatím vlastním pouze odlehčený mechanický vozík, který mě pomohli zaplatit sponzoři. Na spinálce mi poradili, abych si příspěvek šetřila na ten elektrický.

Nyní je má žádost zamítnutá a já vůbec nevím, jak postupovat dál a prosím Vás tímto o pomoc a radu. Vlastně nemám v ruce vůbec nic.

Velmi děkuji za pomoc a přeji pěkný den.

S pozdravem

Pavla Vítová

5.12.2019

Vážená paní Vítová,
Váš dotaz jsem konzultovala s kolegyní Zdeňkou Faltýnkovou, specialistkou na spinální problematiku. K tomu, abychom se mohli ve všech souvislostech vyjádřit a nabídnout případná řešení, je třeba vidět kopii žádosti lékařky, která žádost o schválení vozíku předepsala, a současně písemné rozhodnutí zdravotní pojišťovny. Na písemnou žádost lékařky musela pojišťovna písemně rozhodnout, je důležité vědět, jaké bylo zdůvodnění při žádosti i při rozhodnutí. Doporučujeme Vám jak u lékařky, tak u ZP vyžádat si kopie dokumentů. 

Budete-li mít dokumenty k dispozici, můžete se obrátit přímo na kolegyni Zdeňku Faltýnkovou (faltynkova@czepa.cz) nebo požádat o její konzultaci mým prostřednictvím (sixtova@czepa.cz).

S pozdravem
Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice


Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA

Dobrý den, chtěl bych se optat, zda jste se setkali s následujícím. Pořizoval jsem si EIV v hodnotě několika set tisíc, kde 130tisíc jsem doplácel, zbytek platila pojišťovna. Moje spoluúčast byla hlavně na polohovací příslušenství. Vozík je samozřejmě v majetku pojišťovny. Momentálně se mi rozbilo jedna z polohovacích ploten vozíku(cena opravy 90000) a dle firmy pojišťovna nechce uhradit tuto opravu, že prý to není součást vozíku. Je toto normální?

3.9.2019

Bohužel, pokud jste si opravované příslušenství hradil z vlastních prostředků (při koupi EIV), není toto majetkem pojišťovny (i když je součástí vozíku), tudíž Vám tato oprava nebude proplacena.

S pozdravem

Zdeňka Faltýnková, specialistka na spinální problematiku

 


Zdeňka Faltýnková

Dobrý den, jak často mám nárok na pláště na kola, aby mi to uhradila pojišťovna?? A mám nárok na servis zdarma? Děkuji za odpověď. Róbert.

13.5.2019

Dobrý den,

výměnu plášťů kol hradí zdravotní pojišťovna z 90% v rámci opravy vozíku. Doporučujeme Vám nejprve kontaktovat firmu, od které máte vozík. Technik firmy musí zhodnotit, zda stav plášťů již vyžaduje výměnu, následně pro pro Vás vyčíslí cenu nových plášťů = cenu opravy.  Poukaz na opravu pak vypíše Váš neurolog nebo rehabilitační lékař nebo ortoped, poukaz bude schvalovat revizní lékař zdravotní pojišťovny. Vaše finanční účast je 10%. 

 

S pozdravem

Zdeňka Faltýnková

specialistka na spinální problematiku


Zdeňka Faltýnková
Dobrý den, přítel vozíčkář potřebuje zapůjčit na dovolenou v březnu 2019 plážový vozík. Kde to je v ČR možné? termín dovolené 10.-24.3.2019.

Děkuji za odpověď
Křepelková
12.2.2019

Dobrý den paní Křepelková,

 

rekreační / plážový vozík MLOK nabízí firma KURY. V minulém roce firma KURY tento typ vozíku zapůjčovala. Na aktuální situaci - zápůjčku se můžete u firmy informovat - níže uvádím kontakt.

 

Odkaz na výrobek: http://www.kury.cz/mlok.html

 

Kontakt: KURY, spol. s r.o., 533 11  Zdechovice 28, tel.: +420 466 936 139.

 

S pozdravem

 

Kupková Monika, DiS.

sociální pracovnice

 


Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA
Dobý den,
chtěla bych prodat elektrickou polohovatelnou postel, včetně matrace. Je možné nějak vložit inerát? Jak?
Děkuji, Petra.
7.7.2018

Dobrý den,

 

máte dvě možnosti. Buď se registrujete na Vozejkov.cz, a pak si budete po přihlášení moci vložit inzerát formou příspěvku do sekce Inspirace -> Bazar - nabídka, druhá možnost je poslat inzerát mě a já ho vložím na Vozejkov.cz za Vás.

Registraci je možno provést po otevření Vozejkov.cz, v horní části je tlačítko "Registrovat se" . Po registraci / přihlášení můžete po stisknutí tlačítka "Můj profil" editovat údaje o uživateli, můžete vkládat / upravovat Vaše příspěvky nebo akce. Dále můžete naplno využít dalších možností Vozejkov.cz.

 

Přeji hezký den

Administrátor

 


Vozejkov
Dobrý den, jak se to reší s toaletou při dlouhém letu? Hledala jsem přímo zkušenosti vozíčkářů a našla jsem jen, že to nějak vydrželi a moc nepili, ale ne přímo zkušenost, že by to někdo vyzkoušel, jak se na tu mini toaletu dostane pri cca 20-ti hodinovém letu? Při nízkonákladovém letu do Portugalska, kdy nás posadili doprostřed letadla jsme to taky museli nějak vydržet...
16.5.2018

Dobrý den,

bohužel ani my nemáme informace od našich klientů, zda-li se během dlouhého letu vyzkoušeli toaletu.

Naše klientky, které absovovaly dlouhé lety, si pro tyto účely nechaly zavést permanentní katetr.

S pozdravem

 

Mgr. Dominika Horáková, DiS.

sociální pracovnice

 


Dominika Horáková
1 | 2 | »
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png