Dobrý den. Mám problém se svým dosavadním obvodním lékařem. Změnil budovu své ordinace, která už není bezbariérová. Snažil jsem se sehnat nového v místní nemocnici kde je vše bez bariér, ale všichni mne odmítli. Většina před důchodem, ostatní z důvodu vytížení. Je nějaký jiný postup? Děkuji, Josef.

23.3.2020

Například VZP je schopna poskytnout přehled praktických lékařů, kteří ještě nemají naplněnou kapacitu, i dle místa vašeho bydliště. Bezbariérovou přístupnost bohužel neeviduje.


redakce VOZEJKOV
17.3.2020

Dobrý den pane Josefe,

bohužel osobní zkušenosti s tímto problémem nemáme, nicméně Vám doporučujeme, obrátit se na Vaši zdravotní pojišťovnu, která by si měla vést přehled praktických lékařů, kteří nemají naplněnou kapacitu a přijímají nové klienty do své péče. Je však otázkou, zda si u těchto lékařů vedou i evidenci týkající se bezbariérového přístupu (a to jak do domu, tak do ordinace). Je možné, že Vám poskytnou seznam lékařů a Vy si je budete muset sám obvolat a na toto se dotázat. Dle mého názoru, pokud byste neuspěl, pak Vám zdravotní pojišťovna musí sama vyhledat praktického lékaře.

Další možností, kterou můžete zkusit, je kontaktování zdravotního odboru (většinou je sociální a zdravotní odbor spojen v jeden) ve Vašem kraji (krajský úřad). Tam by Vám mohli poskytnout informace, podporu, pomoc a adekvátně by Vás nasměřovali.

S pozdravem

Kupková Monika, DiS., sociální pracovnice


Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA

Dobrý den, jak od 1.1.2020 platí ochranný limit u invalidů, znamená to, že pokud bude můj doplatek za léky měsíčně více než 500 Kč, tak částku nad 500 Kč dostanu zpět? Ale pokud za léky nedoplácím každý měsíc, ale např. 1x za 3 měsíce, tak se mě ochranný limit netýká? Děkuji za opdověď.

18.11.2019

Dobrý den,

abyste byla u Vaší zdravotní pojišťovny evidována jako pojištěnec se sníženým lékovým limitem, je třeba do konce tohoto roku - tj. do konce r. 2019 - dodat Vaší zdravotní pojišťovně obyčejnou kopii rozhodnutí o přiznání invalidity - doporučeně poštou, pokud to pojišťovna umožňuje, tak i elektronicky, či osobně na podatelně zdravotní pojišťovny.Vždy je vhodné si ověřit, zda Vás pojišťovna eviduje jako pojištěnce se sníženým lékovým limitem.

Nadlimitní úhrady by pojišťovny měly vracet po uplynutí čtvrtletí (4 x do roka) a to formou poštovní poukázky nebo jinou formou, kterou si zvolí pojištěnec, pokud je to možné. Nadlimitní úhrady by se měly vrátit do 60 kalendářních dnů po ukončení čtvrtletí.

Všeobecná zdravotní pojišťovna zatím uvedla k tématu vrácení nadlimitních úhrad tento materiál. Zde se odkazuje také na výklad započitatelných doplatků. 

Konkrétní informace o doplatcích Vámi užívaných léků žádejte u Vaší zdravotní pojišťovny.

Naše kolegyně v tuto chvíli zjišťuje u jednotlivých zdravotních pojišťoven informace, které v nejbližších dnech zpracuje do informačního článku na webových stránkách VOZEJKOV.

S pozdravem

Kupková Monika, DiS., sociální pracovnice


Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png