Přidej
příběh
Ultina
Ultina
17.12.2020 | Celá ČR | Tomáš Moravik

Zlaté české ručičky, náš zákazník náš pán

Osobní zkušenost s firmou Ultina.

Tato klišé dostávají pro nás vozíčkáře nový význam díky moderní českobudějovické firmě Ultina. 

Přijde mi fér na začátku přiznat, že za mým nadšením z nového vozíku od této firmy stojí nejspíš to, jak nevyhovující byl ten předchozí. To však neovlivňuje můj názor na jejich přístup, komunikaci a službu jako takovou. Také nemám rád reklamu, nedalo mi však se s vámi nepodělit o mou skvělou zkušenost, přestože to reklamou zavání.

Byl březen 2020 a nejvyšší čas pořídit si nový vozík, o Ultině jsem toho v poslední době dost slyšel a tak jsem jim zavolal.

Pár dní na to se mnou Mira Šperk sedí již druhou hodinu, trpělivě odpovídá na mé otázky, pečlivě měří každý stupeň a centimetr, nechává mne osahat různé varianty pogumovaných obručí a řešíme mé požadavky. Sedíme spolu tak dlouho, protože je to poprvé po osmi letech, co budu mít vozík skutečně přímo na tělo a navíc chci všechno na pevno svařené, takže bych se nerad unáhlil. Taky jsem si přesedl na Mirův vozík, ale dnes si již můžete vyzkoušet jejich demo vozíky, jak v Centrum Paraple nebo v Kladrubech.

Čtrnáct dní na to mi poslal Jan Herman, další vozíčkář z Ultina týmu, email s informacemi jak a na které nadace žádat.

Celý proces začal na začátku epidemiologických opatření, takže mi mimo jiné trvalo než jsem se dostal k doktorovi pro poukazy. Z osobní zkušenosti přátel však vím, že Ultina dokáže vozík dodat velmi rychle, přestože má mnoho zakázek.

Nicméně já dostávám 3D animaci mého vozíku cca 4 měsíce po první schůzce. Díky této vizualizaci, kde se mohu na vozík podívat ze všech úhlů, se rozhoduji pro změny některých rozměrů. Po pěti dnech dostávám upravenou verzi, kterou potvrzuji a vozík jde do výroby.

Za měsíc hotovo, naprosté nadšení po pár dnech nahlodává uvědomění, že jsem pár detailů nedomyslel. Volám Zbyňkovi Sýkorovi, paraplegikovi, který stojí za zrodem Ultiny. "Není problém" zní odpověď na mou žádost o další úpravy "Vozík si vyzvednu v Praze po vašem zápase na hale a za týden ti ho do Olomouce přiveze kolega."

Ten týden na starém vozíku byl utrpení, připadal jsem si hrozně nemotorný a pomalý.

Každopádně jak Zbyněk řekl, tak bylo, a to jsme se mezitím ještě domluvili, že mi udělají další brašnu přesně podle mých představ. Asi jsem nezmínil, že Ultina dělá i svůj textil a ke každému vozíku můžete mít i brašnu, kapsu a "toulec" na cévky pod vozík.

Takže za půl roku jsem měl skvělý vozík přesně na míru i s příslušenstvím, doladěný do detailu. "Proč si ho teda musel vracet na úpravy?" můžete se ptát. Když se mě přátelé tázají na mou zkušenost s Ultinou, tak říkám, že jediný problém bude, aby si dobře rozmysleli, co přesně chtějí. Mně třeba nedošla jasná věc, že když chci hliníkové blatníky a ne karbon, tak mě budou v zimě chladit. Takže mi tam Ultina dodělala izolaci. Také jsem chtěl cca o 2 centimetry prodloužit (tj. dát novou) karbonovou stupačku, protože mi padaly nohy kvůli spasticitě. Ty dodělávky mi udělali doslova rádi, co nejdřív to bylo možné a nic jsem za to neplatil.

Někdo "nejde" do Ultiny jen protože nechce vozík s vazníkem, což je ta spodní trubka vedoucí od předních koleček k ose zadních kol, díky které jsou vozíky obecně pevnější a odolnější. Může se zdát, že vazník zabírá místo při nakládání do auta. I když si to nemyslím, tak jde pořád o to, že Ultina udělá téměř vše, co si vymyslíte, včetně sportovního vybavení, jde jen o to se na tom domluvit. Důkazem může být i tahle šílenost :)

 

 

Přidej komentář
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png