Asistence při přepravě vlakem
Jednání vyvolala NRZP ČR na základě podnětu svých členů. Jako problematický se jeví způsob objednávání asistence prostřednictvím systému OneTicket, který nemusí být schopny využít všechny osoby se zdravotním postižením, může být v některých případech dražší. Zároveň tento způsob nereflektuje krajová specifika (slevy) v rámci ČR.
Ministerstvo dopravy ČR i CENDIS vysvětlovaly, že v systému, kdy si cestující kupuje jízdenku až ve vlaku, dochází v 11-ti % k situacím, kdy si osoba asistenci objedná, ale následně ji nevyužije (cestu nenastoupí), čímž vznikají dopravcům finanční škody.
V níže uvedeném odkaze lze najít návodné video, které ukazuje, jak má cestující postupovat v různých situacích při zajištění jízdenek a asistence: https://youtu.be/ieRsydIh-xk.
Zároveň NRZP chystá kampaň, aby cestující, kteří se rozhodnou zrušit jízdu, tuto skutečnost oznámili co nejdříve, aby nebyla aktivovaná asistence.
Ministerstvo dopravy ČR nyní připravuje zkrácení doby na objednání přepravy po železnici, takže do budoucna si bude moci cestující koupit jízdenku a zajistit asistenci již 24 hodin před plánovanou cestou.
Zdroj: NRZP