Přidej
aktualitu
2.6.2021 | redakce VOZEJKOV

Letecky bez bariér

S blížícím se létem mnozí plánují, kam letos vyrazit na dovolenou. Bohužel ani letos nebude cestování tak jednoduché, jak jsme na něj byli zvyklí před pandemií koronaviru. Pokud se přesto rozhodnete strávit dovolenou v zahraničí, a navíc letecky, máme pro vás informace, které vám cestování ulehčí.

S vozíkem na palubě letadla 

Cestující s omezenou pohyblivostí mají dle nařízení EU nárok na bezbariérové cestování. Provozovatelé letišť a letecké společnosti jsou povinni poskytnout zdravotně postiženým lidem bezplatnou službu od odbavení letu až po příjezd do cílového místa. Cestování na vozíku tedy už není žádný problém. Pokud cestující s omezenou pohyblivostí svůj záměr cestovat letecky oznámí včas, nesmí je letecké linky odmítnout. Letecké společnosti uvádí, že přeprava osob bude odmítnuta, pokud jsou na stejný let zapsáni více než jeden nebo dva lidé s těžkým zdravotním postižením cestují bez doprovodu. Toto omezení se nevztahuje na cestujícího se zdravotním omezením, pokud cestuje se společníkem. 

Letiště Praha

Pro všechny osoby se zdravotním postižením nebo osoby se sníženou schopností pohybu a orientace je na Letišti Praha 24 hodin denně k dispozici asistenční služba, která je zdarma. V případě, že potřebujete asistenci při odbavení, průchodu letištěm nebo nástupu do letadla, kontaktujte asistenční službu. Asistenti pomohou se všemi úkony, spojenými s bezproblémovým odletem nebo příletem. Doporučeno je objednat asistenční službu společně s nákupem samotné letenky, kdy je požadavek na asistenci uveden přímo v rezervaci cestujícího a automaticky přechází na poskytovatele asistenční služby na každém z letišť, kde je cestujícím vyžadována.    

  • Asistenci si zarezervujte alespoň 36 hodin před plánovaným příletem nebo odletem. 
  • Při objednávání asistence přesně specifikujte své individuální potřeby.
  • V případě, že asistence nebude objednána s doporučeným předstihem, nelze garantovat, že bude poskytnuta ihned. 

Letiště Praha a asistence při odbavení 

Odlet

  • Osobní asistence a pomoc při odbavení na odbavovací přepážce, pomoc při odbavení zavazadel
  • Asistence na bezpečnostní a pasové kontrole - průchod vyhrazeným koridorem
  • Asistence v neveřejné části letiště, přesun na požadované místo (restaurace, ochod) po dohodě s asistentem
  • Asistence v odletovém východu, přednostní odbavení a nástup do letadla
  • Asistence při usazení na sedadlo

Přílet

  • Asistence na příletu letadla, doprava do terminálu vozidlem Ambulift nebo minibusem
  • Asistence na pasové kontrole, průchod vyhrazeným koridorem
  • Asistence při vyzvednutí odbaveného zavazadla 
  • Doprovod na požadované místo v areálu letiště (parkoviště, zastávka MHD

Jak objednat asistenci?

  • Objednejte si asistenci přímo u letecké společnosti, se kterou cestujete, nejlépe už při koupi letenky. Asistence tak bude automaticky zajištěna během celé vaší cesty, při odletu a příletu, během případného přestupu, až do finální destinace a zpět!
  • Kontaktujte přímo Asistenční službu Letiště Praha., která asistenci poskytuje.
  • Asistenci si vyžádejte přímo na letišti u odbavovací přepážky, informací nebo na kontaktních místech. 

    V areálu Letiště Praha je celkem 20 kontaktních místZ daného místa označeného číslem můžete kontaktovat dispečink asistenční služby. Některá kontaktní místa jsou umístěna přímo v odletových halách a vybavena jsou jako komfortní čekárny. Asistent Vám zde poradí, pomůže a zajistí pomoc a potřebné formality spojené s odbavením. Čas v čekárně můžete strávit společně s vaším doprovodem. Další kontaktní místa slouží jako body pro přivolání pomoci. Po zavolání budete na místě vyzvednuti asistentem.

Zdroj: https://www.prg.aero/#/, www.penzista.net, www.pixaby.com

 

Přidej komentář
cpv_banner-3-2.jpg
banner-handy.jpg