Letiště Praha otevírá novou čekárnu pro cestující se zdravotním postižením
Provoz je prozatímně stanoven mezi 8:00 až 16:00. Prostor čekárny je vybaven speciálními sedačkami a soda barem. „Naším cílem bylo vybudovat komfortní prostor, kam se cestující se speciálními potřebami dostaví sám nebo s doprovodem. Následně se jej ujme odborně proškolený pracovník a poskytne mu veškerou asistenci při pohybu letištěm. Ta je ostatně osobám se zdravotním postižením či sníženou schopností pohybu poskytována na letišti standardně,“ říká Tomáš Vláčil, ředitel provozu terminálů Letiště Praha. Počet cestujících se zdravotním postižením dosahoval v loňském roce 54290 osob, oproti roku 2014, kdy se jednalo o 34842 osob, jde o výrazný nárůst.
Vývoj počtu PRM* cestujících na Letišti Praha |
||||||
Rok |
Počet cestujících se zdravotním postižením |
|||||
2014 |
34 842 |
|||||
2015 |
37 244 |
|||||
2016 |
40 508 |
|||||
2017 |
46 872 |
|||||
2018 |
54 290 |
|||||
*osoby se zdravotním postižením (persons with reduced mobility) |
||||||
Hendikepovaní cestující si také mohou objednat asistenční službu, která je poskytovaná zdarma. Službu je nutné předem objednat již při rezervaci letenky, po příjezdu na letiště u odbavovací přepážky. Je to možné i v prostoru nové čekárny na Terminálu 2. Asistence je pak zajištěna během celé cesty i v případě přestupu na tranzitním letišti.
Držitelé průkazu ZTP/P mohou navíc zdarma parkovat na všech letištních parkovištích a parkovacích domech. Důležité je se před odjezdem dostavit s parkovacím lístkem a průkazem ZTP/P na dispečink v přízemí parkovacího domu Parking C, kde jim bude vydán volný výjezdní lístek.
Informace o asistenční službě, poskytovaných službách a podmínkách přepravy vozíčkářů vám přineseme v příštím článku.
Informace a fotografie nám poskytl Jiří Hannich Specialista externí komunikace Letiště Praha