Přidej
aktualitu
l_img_20160406_172518.jpg
l_img_20160406_172524.jpg
19.6.2019 | Hlavní město Praha | Asistentka vozíčkáře manžela

Odstranění vodorovných spár v metru

Dopravní podnik Praha se snaží spolu s experty ulehčit nástup do souprav v metru

Závažnou bariéru v pražském metru představuje vodorovná spára mezi nástupištěm a vozem i rozdíl jejich výšek. Komplikace je to obzvlášť pro lidi, kteří používají elektrické vozíky. Dopravní podnik Praha se ve spolupráci s experty snažil tuto překážku odstranit tak, aby řešení vyhovovalo uživatelům, ale zároveň splňovalo technické a požární předpisy. Od loňského roku se ve stanicích metra začaly instalovat na hranu nástupiště do spáry pomocné gumové „hřebeny“, a to v místě nástupu do prvních a posledních dveří soupravy.

Rektifikační hřebeny v současnosti ulehčují nastupování do souprav metra v těchto stanicích:

Trasa A - 12 stanic: Nemocnice Motol, Petřiny, Nádraží Veleslavín, Bořislavka, Staroměstská, Můstek, Náměstí Míru, Jiřího z Poděbrad, Flora, Želivského, Strašnická, Malostranská
Trasa B - 18 stanic: Zličín, Stodůlky, Luka, Hůrka, Smíchovské nádraží, Karlovo náměstí, Národní třída, Můstek, Náměstí Republiky, Florenc, Křižíkova, Invalidovna, Českomoravská, Vysočanská, Kolbenova, Hloubětín, Rajská zahrada, Černý Most
Trasa C - 11 stanic: Letňany, Prosek, Střížkov, Ládví, Kobylisy, I. P. Pavlova, Vyšehrad, Chodov, Háje, Kačerov, Pražského povstání
V roce 2019 je plánu osadit rektifikačními hřebeny ještě další nástupiště:

Trasa A - 4 stanice: Skalka, Muzeum, Hradčanská, Depo Hostivař
Trasa B - 2 stanice: Jinonice, Palmovka
Trasa C - 5 stanic: Opatov, Roztyly, Budějovická, Muzeum, Hlavní nádraží

Přidej komentář