ČD kašle na hendikepované (nejen) z východního cípu Moravskoslezského kraje.
Do 1.4.2014 z Třince do Prahy jezdilo 7 spojů s vozy vybavenými zvedací plošinou, od 1.4.2014 nejezdí ANI JEDEN. Takže vozíčkář z Třince, Českého Těšína a Karviné se nedostane přímým spojem ČD do Hranic, Olomouce, Pardubic či Prahy.
Hlubší dopad zrušení těchto vagonů na vlacích IC Hutník, EC Jan Perner, Hukvaldy, Leoš Janáček, Kysuca, Landek a Odra má rovněž pro hendikepované cestující z Bohumína a Ostravy, Tito mají už jen možnost použít buď vlak SC Pendolino (samozřejmě za příplatek za místenku) nebo konkurenční LeoExpress. Cestující z Ostravy i vlaky společnosti Regiojet.
Naposledy kdy jsem se pokusil s ČD jet do Prahy, bylo mi nabídnuto spojení s přestupy v Bohumíně a Hranicích n.M., přičemž při spáteční cestě jsem měl v Hranicích čekat na přestup hodinu a půl.
To by mě zajímalo, jak se k tomuto vyjádří paní Naďa Bluďovská z Českých drah, která má přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace na starosti. Jistě ji potěší, že při mých jízdách do Prahy využívám přímých spojů společnosti Regiojet.