Přidej
aktualitu
foto k článku
1.7.2014 | Celá ČR | Vozejkov

ČD vstříc hendikepovaným

Přes 2 350 OZP využilo objednávkový systém ČD

Cestujících s hendikepem ve vlacích přibývá, České dráhy zjednodušily objednávky a upravují vozidla

 

Přes 2 350 cestujících s hendikepem již využilo objednávkový systém na webu ČD, který národní dopravce spustil loni v prosinci. V případě, že cestující potřebuje asistenci personálu, může si přepravu objednat z domova. Díky tomuto zjednodušení a díky větší nabídce pravidelných bezbariérových spojů se počet předhlášených přeprav za první pololetí meziročně výrazně zvýšil.

„Hendikepovaní si na tuto novinku velmi rychle zvykli. Zhruba 70 % objednaných přeprav je dnes realizováno přes internet,“ říká Michal Štěpán, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Z nedávného průzkumu vyplývá, že skoro 60 % oslovených zákazníků s hendikepem s námi cestuje až šestkrát do roka, dalších 30 % až čtyřikrát měsíčně a kolem 5 % využívá naše spoje denně nebo několikrát do týdne. Jako jeden z mála dopravců, kteří tyto služby poskytují, proto cítíme závazek podmínky pro cestování lidí s omezenou pohyblivostí dál zlepšovat.“

 

Potřeba hlásit přepravu předem vyplývá z platné legislativy, nejen ze Smluvních přepravních podmínek ČD, ale je řešena i nařízením Evropského parlamentu a rady (ES) 1371/2007 o právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě.

 

„Důvodů je hned několik. Je potřeba ověřit vhodnost vybraných spojů, odzkoušet zdvihací zařízení, případně ho přesunout. Někdy musíme do vlaku zařadit jiný vůz,“ vysvětluje důvody Naďa Bluďovská z Českých drah, která má přepravu osob s omezenou schopností pohybu a orientace na starosti. „Může se také stát, že je vůz obsazený jinými cestujícími na vozíku a další přepravu v tomto vlaku již nelze realizovat. I naši zaměstnanci by měli předem vědět, že povezeme hendikepovaného cestujícího, který vyžaduje asistenci, aby přeprava proběhla bez problémů a výstup nebo nástup v co nejkratším čase, aby nebyl extrémně prodloužen pobyt vlaku ve stanici. V mnoha stanicích je dnes omezený počet zaměstnanců a plošiny pro vozíčkáře mohou z bezpečnostních důvodů obsluhovat jen někteří speciálně proškolení zaměstnanci s příslušným platným průkazem pro obsluhu plošin.“ 

 

Čtěte dále

 

 

 

autor: Petr Šťáhlavský

zdroj: helpnet.cz

Přidej komentář
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png