Přidej
aktualitu
ČD rozšiřují nabídku bezbariérových vlaků.  Foto zdroj: https://www.poved.cz/cz/vlak/
3.9.2019 | Celá ČR | Mrázková Marcela redakce VOZEJKOV

České dráhy rozšiřují nabídku bezbariérových vlaků a spojů

České dráhy v současnosti nabízejí 5 066 bezbariérových spojů. V nejbližších letech má dojít k dalšímu navýšení na dálkových i regionálních trasách. Vozíčkáři budou moci cestovat ještě více a kvalitněji.

Náš největší železniční dopravce disponuje 621 bezbariérovými vozidly a jednotkami. V nejbližších letech chce tuto flotilu až o třetinu zvětšit. „V současné době se již vyrábí padesátka vagonů pro 10 moderních expresních souprav, z nichž každá bude mít i bezbariérový vůz. Objednali jsme také 5 patrových bezbariérových jednotek pro Ostravsko a 31 elektrických nízkopodlažních jednotek typu RegioPanter. Devatenáct jednotek můžeme v rámci opce ještě doobjednat. Běží výběrové řízení na dalších 120 regionálních elektrických a motorových jednotek plně vybavených pro cestování osob s handicapem a připravujeme pořízení 20 moderních expresních souprav. Díky těmto investicím rozšíříme bezbariérové cestování na většinu našich linek,“ uzavírá Radek Dvořák.

Přeprava vozíčkáře je realizována na základě online objednávky zaslané nejpozději 24. hodin před odjezdem, při cestě do zahraniční je třeba počítat ještě se dnem navíc.  Jde o minimální čas, který neplatí vždy. Při nutnosti zařazení mimořádného vozu se zvedací plošinou, v čase četných výluk, svátečních dnů a výjimečných kulturních událostí je vhodné svůj zájem o přepravu oznámit ještě dříve.

Do formuláře vyplníte údaje o cestě, nutné osobní údaje, typ vozíku, ale i požadavek na asistenci. „Asistencí se rozumí zajištění pomoci zdravotně postiženým osobám a osobám s omezenou schopností pohybu a orientace při nástupu a výstupu do/z vozidla, doprovod k vlaku, pomoc při nákupu jízdního dokladu apod. dle možností zaměstnanců ČD v dané stanici. Tento formulář tedy není určen pro objednávku jiných služeb cestujícím, např. pro zajištění nosičské služby zavazadel, hlídání dětí apod.“ Službu je určitě vhodné využít, pokud někam cestujete poprvé, nebo jedete v brzkých ranních či nočních hodinách. „Pokud z jakéhokoliv důvodu zrušíte již nahlášenou a potvrzenou přepravu, tak prosím neprodleně informujte telefonicky Centrální zákaznický servis ČD na čísle 221 111 122 nebo to sdělte u kterékoliv pokladní přepážky, případně zašlete e-mail na adresu: bookingtool@cd.cz , vždy s uvedením čísla přepravy.“

Cesta do cíle jedna věc, nabídka služeb ve stanici věc druhá. Veškeré informace najdete na webu ČD pod odkazem Přístupnost stanice. Nechybí zde kontaktní telefonní číslo, provozní doba místa a popis přístupnosti jednotlivých nástupišť. Šťastnou cestu!

 

Zdroj: redakce, České dráhy

Přidej komentář