Přidej
aktualitu
coyote-empty-side-view-1200x842.jpg
14.11.2022 | redakce VOZEJKOV

Recenze na čtyřkolku: Outrider’s Coyote 4WD

Michael Franz z New Mobility otestoval nové terénní vozidlo. Vždy ho zaujalo, jak se jiní motorizovaní lidé prohánějí lesem například na čtyřkolkách, ale nevěděl, jaké to je, dokud jsem si neprohlédl a nevyzkoušel Outrider Coyote 4WD.

Po hodinách testování Coyote ve všech možných podmínkách, které si dokázal představit, na něj dolehly dva pocity: svoboda, protože mohl jet téměř kamkoli chtěl, a vděčnost, protože mu umožnil dělat něco nového.

Outrider Coyote je elektrické terénní vozidlo určené pro osoby se zdravotním postižením. Model, který Michael Franz obdržel k testování, obsahoval sedák ROHO, bederní pás, hrudní pás, popruh na zajištění nohou a několik dalších popruhů, které (při postížení míchy C5-6) nevyužil.

Ruční ovládání je dodáváno s tříkolíkovým adaptérem, takže mohl bezpečně používat plyn a řídit. Dvě tlačítka, která umožňují kromě jiných funkcí měnit převody a rychlosti, jsou připevněna k ramenům, která jsou namontována za sedadlem řidiče. Ramena jsou nastavitelná, takže můžete tlačítka stisknout rameny nebo hlavou, aniž byste museli sundat ruce z ručních ovladačů. Sedadlo je pak nastavitelné podle výšky a délky paží – a úhel opěradla je nastavitelný pro dostatečné pohodlí a potřebnou rovnováhu.

Michael Franz v sedle „Kojota“.

man riding Coyote odd orad vehicle over dirt and leaves

Nejtěžší částí používání vozíku Coyote pro Franze bylo přesednutí na něj (pro poškození míchy  C5-6 bez tricepsu a se špatnou rovnováhou je přesedání na cokoli velmi obtížné). Rám Coyote neumožňuje přiblížit se příliš blízko k sedadlu, takže při přesedání vzniká značná mezera. Někdo s lepší rovnováhou by mohl přesedat pomocí posuvného prkna, to ale pro Michaela Franze nepřipadalo v úvahu. Po usednutí do sedačky musel přehodit nohy přes ovládání plynu a do opěrek nohou. Naštěstí měl k dispozici bratra a pečovatelku, kteří jej z vozíku do Coyota zvedli. Byl to nepohodlný přesun, ale zvládli jsme to.

Přizpůsobivé řízení

Řízení vozidla Coyote je jednoduché. Dva ruční ovladače, jeden na každé straně, ovládají řízení a plyn. Coyote lze přizpůsobit tak, aby se přizpůsobil rozdílům v síle vašich rukou. Franz je levák, takže si nastavil ovládání řízení na levou stranou a plyn na pravou.

K řízení Coyote tlačil levou rukojetí dopředu, aby zatočil doprava, a zpět pro zatočení doleva. K řízení je potřeba poměrně dost síly, takže musel použít adaptivní úchop, aby udržel ruku na rukojeti. Plyn se ovládá nakláněním rukojeti dopředu a dozadu. Nakláněním rukojeti dozadu se zrychluje, zatímco nakláněním dopředu se aktivují brzdy.

Coyote má tři rychlostní režimy s jejich maximální rychlostí 6, 10 a 22 mil za hodinu. Jelikož Michael Franz neměl pocit, že by měl sílu ovládat Coyote při vyšších rychlostech, tak ho raději nezkoušel vyšší rychlost než 6 mil v hodině. Zrychlení bylo zpočátku trochu adrenalinové, ale po chvíli tréninku si na něj zvykl. Plynovou páku lze nastavit tak, aby nebyla tak citlivá, ale protože měl pouze předváděcí jednotku a málo času, nechal ji tak, jak byla dodána.

Franzův bratr, který není zdravotně postižený, dokázal Coyota snadno ovládat při rychlosti 10 mil za hodinu, ale i on měl pocit, že 22 už je trochu moc. Pokud ho budete zkoušet, začněte pomalu a ujistěte se, že jej zvládnete při vyšších rychlostech.

Co se týče výkonu, Coyote si skvěle poradil s různými typy terénu. Nikdy předtím sice Franz nepoužíval terénní vozidlo, takže neměl s čím srovnávat, ale jízda byla velmi plynulá. Testovalo se na trávě, na hlíně i na betonu a při jízdě do kopce i z kopce. Coyote vše zvládl s lehkostí. Kvůli tomu, že Michael Franz neovládá trup, obtížné udržoval rovnováhu při jízdě z kopce. Pocit, že by se Coyote mohl převrátit, však neměl ani jednou a na sedadle řidiče se vždy cítil bezpečně a jistě, s výjimkou jedné situace, kdy jsem jel šikmo do kopce.

Přeprava a odvoz

Přeprava vozu Coyote by mohla být problém pro ty, kteří nemají přístup ke správnému typu vozidla. Při délce 78 palců, šířce 33 palců a výšce až 36 palců může vážit až 250 liber (tj. cca 113 kg), a to v závislosti na doplňcích. Je ale dobré vědět. že nejlehčí varianty váží 68 kg, což je mezi čtyřkolkami tohoto typu skutečné unikum. Model, který předváděl Franz, se vešel do zadní části pickupu s otevřenými vraty. Zajistili jej pomocí vázacích prostředků. Ke zvednutí vozíku Coyote do pickupu bylo potřeba dvou osob, ale navzdory hmotnosti to nebylo obtížné. Coyote by se pravděpodobně vešel do zadní části většiny minivanů a větších SUV s vyjmutými zadními sedadly.

Základní cena modelu Coyote začíná na 13 985 dolarech. Nadstadardní výbava je za příplatek. Standardně se dodává s jednou dobíjecí li-ion baterií s maximálním dojezdem 35 mil. Kdykoli lze přidat až tři další baterie pro maximální dojezd 140 mil. Zákazníci si mohou vybrat ze dvou různých pohonů 2WD a jednoho pohonu 4WD. Lze přidat i další volitelné prvky, jako jsou nosič nákladu nebo elektronické doplňky.

Coyote v plné kráse.

side view of Coyote 4WD off road vehicle

Outrider Coyote je skvělým produktem pro ty, kteří se chtějí vrátit do přírody, ať už jde o lov, rybaření nebo jízdu po lesních a jiných cestách. Hodil by se také někomu, kdo žije na větším pozemku a potřebuje se po něm rychle pohybovat. Je opravdu drahý, takže Michael Franz doporučuje absolvovat rozsáhlou zkušební jízdu, abyste si byli jisti, že ho dokážete ovládat a že se v něm budete cítit pohodlně po delší dobu. Další informace a kompletní nabídku modelů Outrider naleznete na adrese https://outriderusa.com/ 

Zveřejněno s laskavým svolením New Mobility. Děkujeme.

Zdroj: https://newmobility.com/outriders-coyote-4wd/

Přidej komentář
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png
banner-handy.jpg