Přidej
foto k článku
17.7.2013 | Celá ČR | Vozejkov

Expedition Iceland 2013 - s handbiky po Islandu/by handbikes on Iceland

Po peripetiích s kolem jsme drtili dva dny po sobě dlouho do brzkého rána

Den 7 až 8:

Po peripetiích s kolem jsme drtili dva dny po sobě dlouho do brzkého rána. Zjistili jsme, že blikačky, ani světla nejsou potřeba, protože je zde pořád světlo. Slunce nezapadá. Island nás stále nepřestává udivovat svou nádhernou krajinou. Jako první jsme se projeli po "Měsíci" na handbicích. Po včerejším slunečném dni se změnili podmínky a fouká nám do ksichtu prudký protivítr, je to jako bychom jeli stále do kopce - ručičky pláčou. Nyní se pouštíme do dalšího boje..

Den 9 až 10:

Chvilku před tím než jsme se pustili do bojů s větrnými mlýny (a to doslova), potkali jsme Islandskou reportérku, která s námi chtěla udělat rozhovor, pár fotek a něco o nás napsat. Článek by měl vyjít kolem 4. 8. v místních novinách (www.einurd.is). Osmého dne večer jsme se ubytovali uprostřed pustiny s polní cestou 100 km od sopky Askja. O to víc nás ráno zaskočilo slyšet náš mateřský jazyk – tři čeští mladíci stopovali opodál našeho stanu k již zmíněnému vulkánu. Dali jsme se nimi do řeči, vyměnili si informace o Islandu a než jsme stačili zabalit všechny naše věci, už byli v trapu.

Ten den nás čekalo cca 90 km jízdy k 2. nejmohutnějšímu vodopádu v Evropě jménem Dettifoss a k jezeru Mývatn.

K vodopádu jsme se dostávali ztěžka přes skály a kameny, kde nemohl handbike, ani vozejk projet a tak Mates nesl Jiřinu asi půl kilometru na zádech. Ten zážitek za to ale stál…jak uvidíte z fotek…opravdu majestátný.

Jelikož jsme už neměli mnoho potravin a nejbližší obchod byl až u Mývatnu v Reikjahlýdu, museli jsme dojet až do stanoveného cíle. Energii jsme brali z posledních zásob sušenek a z vesmíru. Po 50 km začal mít Jeníček problémy s ramenem, tudíž si pak střihnul téměř půlmaratón s přivázaným handbikem za sebou. Stan jsme postavili až kolem 3. hodiny ranní, Jiřík si šel hned lehnout a Jenda s Matějem se šli vypucovat do 40ti stupňového geotermálního jezírka.

Dnešní den se nesl v duchu zaslouženého odpočinku. Doplnili jsme zásoby a konečně se po dvou dnech pořádně najedli (přežrali jsme se jak prasata). Zítra nás čeká cesta do Akureyri po ringu. Přejeme vám dobrou noc, my jdeme ještě sajlat, protože je tu o 2 hodiny méně.