Stížnost ve zdravotnictví
Vážení,
dovolujeme si Vás oslovit v souvislosti s připravovaným setkáním ke sběru zkušeností pacientů a pacientek se stížnostním procesem ve zdravotnictví.
Cílem setkání je lépe porozumět tomu, jak v praxi tato cesta probíhá – od podání stížnosti až po její vyřízení – a pojmenovat místa, která z pohledu pacientů nefungují ideálně. Setkání se zaměří výhradně na formální stížnosti podle zákona o zdravotních službách, tedy na situace, kdy pacient nebo jeho blízký podal oficiální stížnost přímo poskytovateli zdravotních služeb (například nemocnici, ambulanci, praktickému lékaři) a očekával její vyřízení podle zákonného postupu.
Hledáme účastníky a účastnice, kteří mají osobní zkušenost s podáním stížnosti ve zdravotnictví (ať už vlastní, nebo blízké osoby) a chtějí svým pohledem přispět ke zlepšení tohoto systému. Setkání proběhne osobně na přelomu listopadu a prosince 2025. Přesný termín a místo budou upřesněny podle možností přihlášených účastníků. Setkání bude odborně facilitované, aby byl zajištěn prostor pro otevřenou a bezpečnou diskusi. Účastníci budou vybíráni tak, aby skupina co nejlépe odrážela rozmanitost zkušeností – z hlediska věku, regionu, typu zdravotnického zařízení i samotného průběhu stížnosti.
Pokud máte zájem se zapojit, prosíme Vás o vyplnění krátkého nominačního dotazníku – zabere maximálně 5 minut: https://forms.gle/
Prosíme o vyplnění do 14.11., poté vás do dvou týdnů budeme kontaktovat s dalšími informacemi.
Děkujeme za Váš zájem a ochotu sdílet zkušenosti, které nemusely být jednoduché, ale jejichž sdílení může pomoci zlepšit fungování českého zdravotnictví.
Budeme rádi, pokud tento e-mail přepošlete i dalším lidem, kteří mají osobní zkušenost se stížností ve zdravotnictví a mohli by mít zájem se zapojit. Pomůžete tak tomu, aby se k účasti dostalo co nejvíce různých hlasů a pohledů.
S pozdravem
Oddělení podpory práv pacientů
Ministerstvo zdravotnictví
Zdroj foto: Chokniti Khongchum from Pixabay

