Přidej
aktualitu
Péče o duševní zdraví za pomoci relaxačních technik
4.6.2021 | Celá ČR | Denisa Salvová, redaktorka, VOZEJKOV

Péče o duševní zdraví za pomoci relaxačních technik

Zdravý životní styl je téma, které se bezprostředně dotýká všech, bez ohledu na to, jestli člověk sedí na vozíku, nebo chodí po svých. Ke zdravému životnímu stylu patří také péče o duševní zdraví. Bohužel stále jde o téma, které je širokou veřejností opomíjeno, ačkoliv duševní hygiena by měla být běžnou součástí zdravého životního stylu každého člověka. 

Psychika a covid-19

Téma duševního zdraví je poslední dobou zmiňováno zejména v souvislosti s onemocněním covid-19. Sociální izolace, obavy o zdraví a existenční nejistota se staly zdrojem depresí, úzkostí a nadměrného stresu u mnoha lidí. Nejen v období zvýšené psychické zátěže, ale jako součást každodenní duševní hygieny jsou doporučovány relaxační techniky, které mají pozitivní vliv nejen na psychiku, ale také na celkové zdraví. Tipy na ty nejoblíbenější relaxační techniky vám přinášíme, protože jsou vhodné opravdu pro každého.

Představte si … aneb řízená vizualizace

Řízená vizualizace je relaxační technika, která je velmi oblíbeným pomocníkem proti stresu. Tato technika je velmi jednoduchá a můžete ji provozovat prakticky kdykoliv a kdekoliv. Spočívá ve vytváření líbivých mentálních obrazů v mysli, což pomáhá snižovat nejen hladinu vnímaného stresu, ale také psychické a fyzické obtíže. Řízená vizualizace má pozitivní vliv na vnímání, paměť, pozornost a pomáhá zmírňovat úzkost.

Jak na to?

Najděte si klidné místo, kde vás nikdo nebude rušit. Posaďte se a zavřete oči. Pomalu a zhluboka se několikrát nadechněte. Uklidníte tak své tělo i mysl. Představte si, že jste na nějakém, vám velmi příjemném místě. Pozornost zaměřte především na senzorické vjemy. Místo ve vaší mysli tak bude mít živější podobu. Cítíte tu vůni trávy? Slyšíte zpěv ptáků? Nebo snad cítíte slané moře a sluneční paprsky, které příjemně hřejí na kůži? Můžete si představovat cokoliv chcete. V mysli si udržte tento mentální obraz včetně všech senzorických vjemů a setrvejte v něm tak dlouho, dokud se nebudete cítit uvolnění a odpočatí. Poté se pomalu vraťte zpět. Cítíte to uvolnění? A kam se vydáte příště ..?

Autogenní trénink

Autogenní trénink je jednou z nejrozšířenějších a nejúčinnějších relaxačních technik na relaxaci těla a duše. Prostřednictvím imaginace dochází k uvolnění napětí a zklidnění nervového systému. Autogenní trénink má příznivý vliv na spánek, schopnost koncentrace a přispívá ke zmírnění bolesti. Každodenní relaxace přispívá k lepšímu zvládání negativních emocí a zvyšuje schopnost zvládat stres. Jak na to se dozvíte z videa.

 

Pokud nevěříte, že relaxační techniky opravdu fungují, nezbývá, než se přesvědčit. A začít můžete třeba hned! 

 

Zdroj: www.zdravezdravi.cz, www. irenahajkova.cz, www.pixabay.com 


Příloha

photo-1532598381499-0cdde1e54624_1.jpg [63 kB]
Přidej komentář
baner-skoda-neridit_550x160_3.png
skoda_handy_banner_550_160_2.jpg