Národní rozvojový program mobility pro všechny
Byl schválen vládní plán financování programu na období 2016–2025.
Cílem Vládního plánu financování Národního rozvojového programu mobility pro všechny na období 2016–2025 (dále jen „Vládní plán“) je zajištění podpory záměrů bezbariérových tras ve městech a obcích předkládaných v rámci Národního rozvojového programu mobility pro všechny (dále jen „Program mobility“). Prostředky Vládního plánu jsou uvolňovány zpravidla na realizaci ucelených bezbariérových tras. S výjimkou budov škol a školských zařízení (viz dále) nejsou financovány jednotlivé, na bezbariérovou trasu nenapojené projekty. Na financování se podílejí jednotlivé dotčené rezorty a instituce, jejichž objekty nebo objekty spadající do jejich působnosti leží na bezbariérové trase.
Finanční podpora Programu mobility ze státního rozpočtu byla zahájena v roce 2005 s původním plánem ukončit tuto podporu v roce 2015. Na financování Programu mobility bylo v letech 2005–2013 ze státního rozpočtu vydáno celkem 538 151 142 Kč. Z této částky bylo mimo jiné pořízeno 16 nízkopodlažních autobusů, zpřístupněno 41 městských či obecních úřadů a 45 kulturních zařízení (knihoven, kulturních domů, divadel, kin, atp.). Rovněž bylo zpřístupněno 32 škol a školských zařízení.
Vzhledem k počtu budov veřejných institucí a služeb, které zůstávají pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace stále nepřístupné (jedná se zejména o budovy úřadů, škol, sociálních a zdravotních služeb, které byly postaveny v době, kdy povinnost zajistit bezbariérové užívání staveb ještě nebyla uložena zákonem), se vláda rozhodla ve finanční podpoře Programu mobility pokračovat.
Více informací na stránkách VVZPO.
zdroj: helpnet.cz
Diskuse
Kdo tedy může rozhodnout o rekonstrukci školy,aby alespoň vstupy byly bezbar.upraveny? Může třeba městský úřad žádat o dotaci,pokud je školy zřizovatel?