Ottobock končí... (s vystavováním na veletrzích)
Možná patříte k těm, kdo se s námi rádi potkávali na veletrzích a výstavách, kde si kdokoli mohl prohlédnout i vyzkoušet naše produkty. Nebo jste o tom třeba slyšeli. A teď se mezi lidmi šíří zpráva, že Ottobock nebude 14.-17.5. 2013 prezentovat na výstavě REHAPROTEX (Medical Fair) v Brně. A možná Vás tedy napadá, že pokud je to pravda, je to škoda.
Pravda to je. Ale je to opravdu škoda?
Zamyslete se s námi:
Pokud jste v poslední době na nějakých veletrzích byli, nešlo si nevšimnout, že zájem lidí o výstavy v oblasti kompenzačních pomůcek klesá. Je to tím, že lidé raději volí levnější a jednodušší cestu k tomu, co chtějí vidět. S rozvojem elektronických médií a internetu je vyhledání informací stále snazší a dostupnější. Firmy se dají navštívit virtuálně, produkty na internetu si můžete prohlédnout ze všech stran se všemi možnými informacemi. Stojí to méně času, energie i peněz, než dojet na výstaviště – zvláště pokud to máte z domova daleko.
Pomyslíte-li si, že celkové náklady na naši prezentaci na poslední výstavě byly 436.661,- Kč (ano, přes čtyři sta tisíc), jistě nám dáte za pravdu, že se takové prostředky dají využít smysluplněji. A my chceme jít právě touto cestou.
Naše pomůcky a novinky si stále můžete fyzicky vyzkoušet, a to jednodušším způsobem – nemusíte jezdit Vy za námi, protože my jednoduše přijedeme k Vám domů se vším, o co byste mohl mít zájem. Stačí nás oslovit (například kliknutím sem).
Také jsme rozšířili počet míst, kam jezdíme pořádat prezentační a servisní dny (viz zde), dokonce jsme zřídili i stálé servisní centrum v Hrabyni.
Podporujeme vzdělávací akce pro odbornou i laickou veřejnost, jako například spinální konference, kde se s námi a s našimi produkty také můžete setkat. Podporujeme sport hendikepovaných, jako například stolní tenis vozíčkářů, Adrenalin bez bariér a podobně. Podporujeme i vznik nových kvalitních sociálních a rehabilitačních zařízení, jako například nedávno vzniklé Centrum Hájek.
Tak co myslíte – není lepší věnovat se těmto aktivitám, než se zúčastňovat nákladných akcí, kam za námi přijde hrstka lidí, kteří nás navíc většinou už dobře znají?
My si myslíme, že tato cesta je určitě lepší.
Těšíme se proto na shledání při nějakém servisním dnu, na sportovní akci, nebo i u vás doma!
Váš tým Ottobock
Diskuse
Otto Bocku. Stěžujete si na cenu stánku, jistě, půl mega za stánek s takovým sortimentem je hodně, o tom žádná. Jste však německá firma, takže kolik je to EUR? Píšete, že v roce 2006 (což mimochodem nejsou zrovna aktuální informace na vašem webu) jste měli obrat 500 milionů EUR, tj. dvanáct a půl miliardy korun a otravujete se stánkem za 20.000,- EUR?
Vaše výrobky také nepatří mezi nějlevnější, třeba váš vozík Blizzard za 50.000,- Kč. Tři metry trubek. A co třeba vaše Vertikalizační zařízení? Nechal jsem si stejné dělat a včetně elektrického stavění mě nepřišlo ani na 3.000,- Kč a to šlo de fakto o prototip.
To, že nebudete v naší zemi vystavovat je jistě úspora. O kolik však budeme mít vaše výrobky levnější my?
Dobrý den, pane Salmone! Děkujeme za komentář, který si ovšem zaslouží krátkou reakci z naší strany.
Jako dceřiná společnost máme od společnosti mateřské naplánovány roční obraty, které musíme plnit (obrat celé společnosti Ottobock tak pro nás není rozhodujícím kritériem). Obzvláště v současné době musí mít vynaložené prostředky pro každou obchodní firmu nějaký význam. Ten již ve vystavování na veletrzích postrádáme a zdá se nám smysluplnější věnovat energii a finanční prostředky do menších lokálních akcí, kde jsme klientům blíže (pravidelné prezentace, individuální návštěvy, servisní dny, atd. viz článek výše).
Často se setkáváme s názorem, že jsou vozíky a kompenzační pomůcky obecně předražené. Je třeba si ale uvědomit, že se jedná o produkty pro poměrně malou cílovou skupinu (vzhledem k výrobkům určeným pro nehendikepovanou veřejnost). Částečně individuální malovýroba je jednoduše drahá a prodejní proces složený z několika návštěv konzultanta u Vás doma je pro obchodníka jednoznačně nákladnější, než když si pojedete zakoupit televizor do obchodu.
Na závěr si dovolím zmiňovanou cenu vozíku Blizzard spíše vyzdvihnout a zařadit ji mezi naše konkurenční výhody. Například u vozíku Voyager toto platí dvojnásob.
Myslím, že argument, že jde o produkty pro malou cílovou skupinu je alibismus. Myslím, že ceny vozíku jakožto vozíkářovi první a nejnutnější kompenzační pomůcky jsou opravdu vysoké a navíc často neodpovídají ani služby, které jsou s prodejem či servisem spojené. Neříkám, že je to případ vaší firmy, ale rozhodně tomu i odpovídalo dotazníkové šetření, které jsme mezi našimi členy dělali. Zda jeho výsledky zvěřejnit, či nikoliv, je otázka. Spousta lidí se bojí si stěžovat, protože jaksi jsou na daném prodejci zavíslí. Díly na vozíky nejsou univerzální a tak se nedají servisovat v každé protetice, či zdravotních pomuckách. Často se tak setkáváme s názorem, co on ten servis sice trvá dlouho, ale kdybych si stěžoval, tak to bude příště ještě horší.
Ano, vozík Blizzard je skutečně z těch levnějších při poměru cena, kvalita. Ale o to je to smutnější, když kvalitní základní vozík, za který já Blizzard považuji, pořídite za cenu 50 tis. Kč.
Sám jsem si teď nechal zaměřit vozík u Medicca se skládacím rámem
Chybí konec komentáře -
nechával jsem si zaměřit vozík Xenon, odlehčený se skládacím rámem, bez vychytávek jako spinergy kola, výsledná cena 108 tis. Kč, na webu 60 tis. Kč
Přijde mi akorát zvláštní, že prodejci jsou s těmi cenami tak nějak nastejno, zavání to kartelem.
Cena není vysoká z důvodu mále cílové skupiny, to by se u nás těžko tolik firem uživilo, ale z důvodu neskutečného aparátu, který to musí ufinancovat a podle mého opravdu celosvětově platí nějaká kartelové dohody. Vemte si to třeba na jízdí kolo - za 50 tis. už máte nádherné kolo a neřekl bych, že takové kolo je určeno pro nějakou masovku.
Otto Bocku, nikoho nezajímá, kolik která pobočka vydělává, peníze jdou do jedné kasy majitelům.
A co to plácáte o malé cílové skupině? Víte, kolik je na světě lidí na vozíku? Prodáváte po celém světě. A jaká pak malovýroba? Nečetl jste co jsem psal o Vertikalizačním zařízení? Raději se vyjádřete k těm 12.5 miliardám, kolik z toho byl zisk. Váš vozík Blzzard je těžce předražený, na to, že je to pevný rám. Revoluční novinku Quickie Revolution jsem v době vzniku platil 38.000,- Kč od dealera a ten není výrobcem.
A pokud se neumíte podepsat, svoje názory si nechte, anonyme.
Osobně považuji Otto Bock za firmu solidní a i když by ceny být nižžší mohly tak v porovnání s Neony, Kuschaly a pod je to celkem dobrá cena.
Ohledně cen jsem na netu někde viděl poláky a električák tam byl za cca 45 000,-Kč.