zaslechla jsem na jednom semináři, který se týkal PnP, že v případě odvolání, které trvá déle než půl roku, je možné podat stížnost s žádostí o finanční kompenzaci za dlouhodobé čekání na výsledek. Chtěla bych se zeptat, komu se daná stížnost zasílá (přímo MPSV, konkrétnímu oddělení nebo ÚP)?
Předem Vám velice děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Martina
Vážená Martino,
úřad Veřejného ochrnáce práv vydal v září 2018 tiskovou zprávu k tématu neúnosné délky vyřizování příspěvku na péči (v plném znění zde). V tomto článku se mimo jiné k tématu lhůt u odvolání uvádí (cituji): "Pokud ministerstvo o odvolání nerozhodne ve lhůtě, ombudsmanka lidem radí žádat ministryni práce a sociálních věcí o provedení opatření proti nečinnosti. Rovněž by měli žádat ministerstvo o přiměřené zadostiučinění za nesprávný úřední postup (průtahy), protože nelze pouze konstatovat, že nedostatek posudkových lékařů neumožňuje rozhodnout ve lhůtě."
V asociaci CZEPA zatím s podáním žádosti o přiměřené zadostiučinění zkušenost nemáme. Podle zprávy úřadu VOP lze odvodit, že se podává k MPSV ČR, adresovala bych ho k rukám ministryně. Organizační struktura ministerstva je uvedena zde, kontakty zde.
S pozdravem
Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice
