Takovýto postup pojišťoven se, bohužel, v poslední době množí. Odvolávají se na znění § 15, odst. 11, ve spojení s přílohou č. 3, oddílu C, zák. č. 48/1997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění v platném znění, z kterého je zřejmé, kolik zdravotnických prostředků a za jaké časové období mohou hradit z veřejného zdravotního pojištění a zapůjčit svému klientovi.
Zcela nesmyslně ovšem považují el.ovládanou postel a el.vozík za srovnatelné (identické) zdravotnické prostředky. Argumentují tím, že pokud je někdo natolik neschopen pohybu, že potřebuje el.ovládanou postel, není schopen využívat el.vozík. tudíž to považují za dvojí poskytnutí stejné pomůcky. Tento jejich argument je samozřejmě neobhajitelný. Logicky i odborně jde o naprostý nesmysl. Tyto zdravotnické prostředky slouží k zachování, nebo zlepšení zdravotního stavu jejich uživatele naprosto odlišným způsobem.
Oficiálně sice centrální zástupci zdravotních pojišťoven tento jejich postup popírají a tvrdí, že se tak v jejich pojišťovně neděje, v praxi v terénu se však tyto případy množí.
V případě, že uživatel dostane takovýto dopis od pojišťovny (většinou z krajské, nebo jiné místní pobočky), doporučuji vrácení kterékoliv z pomůcek pobočce písemně odmítnout. Souběžně s tím zaslat stížnost na centrálu předmětné zdravotní pojišťovny na protiprávní postup jejich pobočky. Ke stížnosti je nutné přiložit kopii výzvy pobočky k vrácení jednoho z prostředků, kopii písemného odmítnutí klienta prostředek vrátit a je dobré připojit i podrobný lékařský posudek proč je nutné, aby jednu, či druhou pomůcku uživatel používal. Jak slouží k zachování, či zlepšení jeho zdravotního stavu. V takovém případě by měla pojišťovna od vymáhání ustoupit, protože na to nemá ze zákona nárok.
V krajním případě, pokud by již nebyla jiná varianta možná, je možné se i pokusit uzavřít s pojišťovnou tzv. „Dohodu o narovnání“, kterou by zdravotnický prostředek (pomůcka) byl převeden za zůstatkovou cenu do majetku uživatele. O uzavření takové dohody je nutné písemně, zcela neformálně (třeba i e-mailem) pojišťovnu požádat. Na uzavření této dohody však není právní nárok. Po převedení pomůcky však již následně pojišťovna nehradí její opravy.