Jste na vozíku a nevíte si rady?

Pak jste našli to správné místo pro Vaše dotazy, na které bezplatně odpovídají odborní pracovníci asociace CZEPA.  

Pro vložení dotazu využijte červené tlačítko "Přidej dotaz", které Vás přesměruje na formulář, kde se můžete anonymně zeptat.

Vložením Vašeho dotazu předpokládáme Váš souhlas s uzavřením smlouvy o využití služby odborné sociální poradenství CZEPA, v rámci kterého se Vaším dotazem budeme zabývat. Seznamte se, prosím, s pravidly Poradny.

Poradna je veřejně dostupná, proto v dotazu uvádějte takové údaje, s jejichž zveřejněním souhlasíte. V případě zájmu o individuální odborné sociální poradenství kontaktujte pracovníky služby přímo.

Váš dotaz zodpovíme do 5 pracovních dnů. Bude-li nutná konzultace s našimi externími specialisty, může se tato doba prodloužit. O této skutečnosti Vás budeme předem informovat.

 

Neváhejte se zeptat, jsme tu pro Vás!



Dobrý den, tuším, že existují pomůcky pro přesun, ale nevím jaké jsou možnosti a kde je seženu. Děkuji.
26.6.2013

Dobrý den,

častou pomůckou pro přesun vozíčkáře je tzv. skluzná deska. Jak vypadá a způsob jejího použití můžete vidět např. na edukačním programu "Rady pro nejbližší 1", který uvádíme na www.czepa.cz.

 

Skluznou desku klientům České asociace paraplegiků nabízíme k zakoupení v základní délce 60cm a v prodloužené délce 70cm. Zájemci se mohou hlásit na email: czepa@czepa.cz. 


Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA
Dobrý den, naše klientská rodina má na vozíku dítě, které trpí při oslnění sluncem záněty očí. Slunečníčky určené na dětský kočárek jim nevyhovují. Existují na vozík nějaké sluneční stříšky apod.? Nebo návod, jak si něco takového vyrobit? Případně firma, která to dělá na míru? Děkuji za odpověď, Jana Vachulová, Raná péče EDA
17.6.2013

Dobrý den, kontaktovala jsem společnost Patron Bohemia, která vyrábí slunečníky k dětským kočárkům a očekávám odpověď...

 


Zdeňka Faltýnková
Dobrý den,
poraďte, prosím, jak postupovat, když mi povodeň vyplavila byt a garáž.
13.6.2013

Dobrý den,

 

škodu je možné řešit z uzavřeného pojištění domácnosti a z připojištění nebytového prostoru. Veškeré poškozené věci a stavební součásti bytu nafoťte a udělejte si seznam poškozených věcí s odhadem jejich ceny.


Současně nahlaste pojistnou událost na klientskou linku vaší pojišťovny.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,

při povodni jsem přišel o veškeré doklady včetně pojistných smluv, co mám dělat?

Děkuji
13.6.2013

Dobrý den,

 

škodu můžete nahlásit i bez znalosti čísla pojištění, pojišťovna si smlouvu najde podle rodného čísla a adresy.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,
chtěl bych začít s vyklízením zničených věcí z povodní, ale ještě u mne nebyl nikdo z pojišťovny. Mohu začít s úklidem?
13.6.2013

Dobrý den,

 

ano, je to možné. Jen je třeba všechny zničené věci nafotit a sepsat do seznamu.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Pojišťovna mi odmítla vyplatit náhradu škody při povodních se zdůvodněním, že moje pojistka se na toto riziko nevztahuje?
13.6.2013

Dobrý den,

 

zkontrolujte si, zda jste pojištění opravdu uzavřeli na povodeň a záplavu. Pokud jste o smlouvu přišli, pak požádejte pojišťovnu o kopii.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,
zničený nábytek, elektronika, ošacení a další vybavení domácnosti nebyly při povodních nové, jaké dostanu pojistné plnění?
13.6.2013

Dobrý den,

 

u novějších pojistných smluv je obvykle elektronika pojištěna na nové ceny do tří let stáří, nábytek na nové ceny a ošacení do jednoho roku stáří také na nové ceny.


Vždy ale záleží na vaší pojistné smlouvě, čím starší nebo levnější pojištění, tím je obvykle více omezeno pojistné plnění.


Lze se tedy setkat s pojištěním, kde vám pojišťovna bez debaty zaplatí znovupořízení zničené domácnosti, ale také s pojistkou, kde je tolik výjimek a výluk, že nedostanete téměř nic. Při sjednání pojistné smlouvy si pečlivě pročtěte pojistné podmínky a nebojte se ptát na to, čemu nerozumíte.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Zdravím,
mám dotaz k povodním. Uhradí mi pojišťovna zničené kompenzační pomůcky (vozík, plošina)?
Děkuji
13.6.2013

Dobrý den,

 

opět záleží na pojistných podmínkách, ale většina pojišťoven vám uhradí pojištění vaší pomůcky v rámci domácnosti. U vozíku je však třeba obvykle počítat s maximálním limitem krytí, který se pohybuje v desítkách tisíc Kč. Pomůcku je také možné mít připojištěnu buď v rámci domácnosti (uvedena přímo v pojistné smlouvě) nebo třeba samostatnou pojistkou.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,

povodeň mi zničila majetek. Může mi pojišťovna vyplatit zálohu ještě před vyřízením pojistné události?

Děkuji
12.6.2013

Dobrý den,

 

ano. Máte nárok na vyplacení zálohy. Pojišťovna ji obvykle vyplácí do hodnoty 50% ze způsobené škody.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,
nemohl jsem zdokumentovat zničený majetek, neboť jej voda při povodních smetla i s budovou, co mám dělat?
12.6.2013

Dobrý den,

 

sepište seznam majetku a dodejte jej pojišťovně. Připravte se na to, že pojišťovna bude chtít správnost tohoto seznamu potvrdit svědectvím věrohodné osoby nebo jinými dokumenty (fotografie, které vám zbyly, doklady o nákupu, svědectví z prodejny atd. …).

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
Dobrý den,
voda mi při povodních zatopila auto, jak mám postupovat?
12.6.2013

Dobrý den,

 

pokud jste měl auto pojištěno a součástí pojistky bylo i živelné pojištění, máte nárok na úhradu škody. Pojišťovna bude posuzovat, zda by cena opravy vozidla přesáhla jeho obvyklou cenu. Pokud ano, pak se jedná o tzv. totální škodu a máte nárok na náhradu škody v obvyklé ceně. Požadujte po pojišťovně prodej případných zbytků formou aukce. Vyčíslení ceny zbytků s tím, že vám je pojišťovna odečte z pojistného plnění a auto si necháte, je netransparentní a mnohdy výhodné jen pro pojišťovnu.

 

S pozdravem, CAR CLUB s.r.o.


Vozejkov
« | 1 | .. | 33 | 34 | 35 | »
skoda_handy_banner_550_160_2.jpg
baner-skoda-neridit_550x160_4.png