Přidej
dotaz
24.10.2022 | 1

Dobrý den, prosím o Vaše stanovisko k on-line podané žádosti o průkaz OZP:

Je pravda, že mám povinnost dostavit se ještě osobně na pobočku Úřadu práce kvůli podpisu jakéhosi poučení k nové žádosti o průkaz OZP, ačkoliv tato byla ÚP v pořádku doručena online (přes bankovní identitu)?

Připadá mi to absurdní.

Podrobně o situaci: Mám postiženého nezletilého syna s průkazem ZTP/P, kterému končí platnost 1.1.2023. Telefonovala jsem na naši pobočku Úřadu práce s dotazem jak postupovat, neboť jsem dříve četla tiskovou zprávu ÚP o změnách platných od letošního roku. Bylo mi ale řečeno, že žádné změny nejsou, opakovaně že nemáme chodit dříve než v polovině listopadu, protože „se to stihne“. A také že na internetu není k dispozici formulář, natož možnost podat žádost on-line. To je hned několik nepravdivých informací.

Později přesně podle novely zákona přišlo poštou Informativní sdělení o konci platnosti synova průkazu za 90 dní s instrukcí ať včas podáme novou žádost a umístění formulářů na netu. Žádost jsem dne 5. 10. 2022 on-line vyplnila, vybavila požadovanými přílohami, přečetla a potvrdila všechna prohlášení a odeslala přes bankovní identitu. A necelých 24 hodin si pochvalovala tyto potěšující změny v řízení s Úřadem práce k lepšímu..

Načež jsem 6. 10. přijala telefonát od stejné pracovnice našeho ÚP, že "dostala naši žádost datovkou a že je nutné, abych se dostavila k tomu podepsat poučení, do té doby žádost zadávat nebude“. Údajně není žádný způsob, jak to udělat jinak na dálku. A navíc paní úřednice „nebude přítomna až do 18.10. a kolegyně by mohly na něco zapomenout, ať se prostě dostavím až potom“. 

Je pravda, že při on-line podání žádosti je takové poučení nutné, v elektronickém formuláři chybí a nejde doplnit na dálku?

Je pravda, že pracovník ÚP může ze svého rozhodnutí nezadat do systému žádost doručenou on-line?

Lze někde zkontrolovat, zda je vlastně řízení zahájeno, když k on-line žádosti podané dne 5.10. (s osobním podepsáním poučení dne 19.10.) stále do dneška nedorazilo žádné potvrzení o přijetí? (Při úspěšném odeslání je zobrazena hláška s evidenčním číslem a informací, že budeme po zpracování zkontaktováni.)

 

Mockrát děkuji za odpovědi

Diskuse

Monika Kupková | 25.10.2022 15:12

Dobrý den,

zákon č. 329/2011 Sb. o Dávkách pro osoby se zdravotním postižením, neuvádí informace o způsobech elektronického podání žádostí.

Vzhledem k tomu, že Váš dotaz je praktického charakteru, bylo by třeba doptávat na Generálním ředitelství Úřadu práce metodiku vázající se k elektronickému podání žádostí.

Můžeme Vás v této záležitosti zastoupit, avšak potřebujeme se Vás doptat na další informace. V případě zájmu se na nás neváhejte obrátit.

Kontakt: Kupková Monika, e-mail: kupkova@czepa.cz, tel. 775 980 952 nebo Sixtová Hana, e-mail: sixtova@czepa.cz, tel. 608 043 331.

S pozdravem

Kupková Monika, DiS., sociální pracovnice 

Přidej odpověď
banner-handy.jpg
cpv_banner-3-2.jpg