Přidej
dotaz
15.1.2024 | 1

Dobrý den
můj problém asi nemá řešení, přesto se zeptám, neb jsem se ocitla v dosti prekérní situaci. Odešel mi mobil, nejde nabít. Stačila jsem ještě přenést obsah do nového, ale mám tam také bankovnictví a tak je třeba aktivovat klíč. Účty mám naštěstí dva, ale základní objem úspor z nichž po smrti manžela žiji (ID mi měsíční náklady nepokryje), mám u Reffky. ¨Zatímco pro csob nebylo problém klíč mi aktivovat, Reffka ma podmínku prokázat se OP a druhým dokladem s fotkou,  řidičákem nebo pasem. Jinak smula a leda na pobočku. Nemám ani jeden. (s fotkou mám jen ztp/p, ale to prý není věrohodný doklad).
Nejbližší pobočka je ve městě vzdáleném cca 120km, bezbarierová doprava po čr v podstatě nefunguje, resp málokdy dopraví tam, kam člověk potřebuje. A v zimě, kdy nevyjedu často  ani před dům, a každý den je jiná sjizdnost, by leda blázen cestoval někam do neznáma s buhvijakym přesedanim, shanet nocleh, dvě takhle dlouhe cesty během jednoho dne by moje zda nedala. Nemám už nikoho, natož aby si kvuli mě někdo neznamy  dělal celoudenní výlet. Dříve měli pro tento případ kurýrní službu, kuryr proovedl "vizuální identifikaci", ale tu pry ted zrušili. Skoda, že  nedali vědět, zrušila bych u nich učet včas
Jediné řešení, duben, květen budu v Praze, ta, by mohla být pobočka dostupná, po Praze se pohybuje dobře. Jestli mi do te doby vystačí peníze z druhého učtu, je ale  ve hvězdách. Celý duchod pojme bydlení, zbyde mi necelá tísícícovka, PnP jsem měla do r 2019 ve 3st, v rámci zvyšování 3 a 4 mi je ale  3PnP na stáří odebrali a to "natrvalo". Ale to vše mi je jedno, nejde mi o peníze, neřeším, když nebudu moc dlouho naživu, uspory by mi mohly ¨jakž takž vystačit. Nikdy jsem neutrácela. za bolševika jsme žili v bídě, kterou si dnes už nikdo nepředstaví, snad jen že dnes se už šetřit na spotřebě nedá, největší objemy  stojí obsluha možnosti spotřebovávat, a vnucované další a další zbytečné vychytávky, ktere nikdo nechce a nepotřebuje, ale  protože se musíme se mit lépe v ramci nekonečneho rustu, musime platit. Vzdyt ja proboha nic nechci, ani po státu, po nikom, uplně by mi stačilo, aby věci davaly smysl, měli logiku a do toho robotického světa se aspon občas vešel člověk.

Nevíte prosím někdo, jestli to má řešení? Proč jim vlastně  k ověření nestačí třeba  bankovní identita? Je málo spolehlivá? To je tedy přiznání za milion. Nebo když "druhý doklad" musí mit fotku, proč nestačí  ZTP/P ? Nebo už je povinnost mít auto? 
Děkuj.

Diskuse

Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA | 16.1.2024 16:24

Dobrý den,
Váš dotaz se týká klientského přístupu konkrétní bankovní společnosti, proto jsme se obrátili s žádostí o konzultaci přímo na ombudsmana společnosti Raiffeisenbank. Naše žádost o konzultaci byla přijata, řeší se v rámci bankovní společnosti, odpověď čekáme. Prosím proto i Vás o strpení v očekávání odpovědi, která může trvat v řádu dnů.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem

 

Aktualizace odpovědi 23. 1. 2024, Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA - vkládáme vyjádření ombudsmana Raiffeisenbank. Doporučujeme Vám pana Mrzenu individuálně kontaktovat, aby mohl účelně hledat možnosti pomoci.

Vážená paní Sixtová,

dovoluji si Vám odpovědět na dotaz tazatelky z Poradny webu Vozekov.cz

Raiffeisenbank a.s. při reaktivaci internetového/mobilního bankovnictví na dálku využívá ověření klienta prostřednictvím dvou dokladů totožnosti, za druhý z dokladů totožnosti však banka nepovažuje průkaz osoby se zdravotním postižením a to z bezpečnostních důvodů. Rád bych Vás požádal, zda byste klientce banky předala moje kontakty, klientce banka nabídne individuální řešení. Ondřej Mrzena, Ombudsman Raiffeisenbank a.s., email: ombudsman@rb.cz, telefon: +420 734 528 712.

S pozdravem

Ondřej Mrzena

 

Přidej odpověď
banner-handy.jpg
cpv_banner-3-2.jpg