Dobrý den, prosím pěkně viděla jsem novou nabídku servisu a poradnu k vozíčkům přímo u vás. Mám vozíček v lednu 2023 pět let, kdy bývá asi nárok či je možné požádat o nový. S tímto vozíkem jsem spokojená, jen nutné asi servis, či přeměřit zda stále vyhovuje. Ale mám od firmy Medicco (zajišťovala jsem si tenkrát se Zdeni Faltýnkovou v RÚ Kladruby, prý majetek VZP s mým doplatkem), proto se chci zeptat i na tento vozíček je u vás možný servis? Kdo mi poradí zda nový či jen servis? Jak časově předem si popř. požádat a kam o vozíček, abych měla v lednu 2023 vše v pořádku? Stále platí, že vozíček, který mám, s přispěním pojišťovny i mým doplatkem, je majetkem pojišťovny? Je možné popř. odkoupení? Nedávno jsem si nechala vyrobit skvělý podsedák Libella, bylo by to škoda. Děkuji.
Dobrý den,
Váš dotaz jsem konzultovala s mojí kolegyní, spinální specialistkou Zdeňkou Faltýnkovou. Odpověď Vám zasílám níže.
Vozíky, které byly vydány před účinností novelizace zákona o veřejném zdravotním pojištění č. 48/1997 Sb., tedy před lednem 2019, podléhají cirkulaci, pojišťovna může chtít vozík vrátit. Pokud je vozík ve špatném technickém stavu a revizní technik jej nedoporučí k repasi, může Vám zůstat, ale pojišťovny to nemají rády. Také nelze vozík odkoupit. Pokud je Váš vozík ještě v dobrém technickém stavu, nevzniká Vám automaticky nárok na nový. Nový vozík si můžete nechat zaměřit od firmy, kterou si sama vyberete (vybírat můžete již před uplynutím 5ti leté lhůty). Firma Vám připraví podklady pro předepsání poukazu odborným lékařem, nejlépe rehabilitačním či neurologem.
Pokud budete chtít pomoci s výběrem vozíku, pak se můžete obrátit na p. Faltýnkovou, která toto poradenství poskytuje.
Kontakt: Zdeňka Faltýnková, e-mail: faltynkova@czepa.cz, tel.: 607 453 501.
Co se týká servisu vozíků, tak můžete tento servis využít i v případě, že máte vozík od firmy Medicco. V prostorách CZEPA na Černém Mostě v Praze provádí tento servis firma Ultina a to vždy v pondělí od 8.00 do 16.00 hodin. Abyste na službu nemusela čekat a také abyste nejela zbytečně, je dobré se dopředu telefonicky objednat na telefonní lince Ultiny 776 261 756.
Úhrada za diagnostiku a servis: poukazem od praktického lékaře nebo 200 Kč/hodinu + cena dílu.
Pokud nebudete mít dostatek finančních prostředků na případný doplatek nového vozíku, můžete zkusit zažádat o finanční příspěvek u nadací či nadačních fondů.
V případě doplňujících dotazů se neváhejte obrátit na službu odborného sociálního poradenství. Kontakt - Monika Kupková, e-mail: kupkova@czepa.cz, tel. 775 980 952.
S pozdravem
Kupková Monika, DiS., sociální pracovnice
Monika Kupková