Dobrý den,
Váš dotaz jsem konzultovala s mojí kolegyní, spinální specialistkou Zdeňkou Faltýnkovou. Odpověď Vám zasílám níže.
Vozíky, které byly vydány před účinností novelizace zákona o veřejném zdravotním pojištění č. 48/1997 Sb., tedy před lednem 2019, podléhají cirkulaci, pojišťovna může chtít vozík vrátit. Pokud je vozík ve špatném technickém stavu a revizní technik jej nedoporučí k repasi, může Vám zůstat, ale pojišťovny to nemají rády. Také nelze vozík odkoupit. Pokud je Váš vozík ještě v dobrém technickém stavu, nevzniká Vám automaticky nárok na nový. Nový vozík si můžete nechat zaměřit od firmy, kterou si sama vyberete (vybírat můžete již před uplynutím 5ti leté lhůty). Firma Vám připraví podklady pro předepsání poukazu odborným lékařem, nejlépe rehabilitačním či neurologem.
Pokud budete chtít pomoci s výběrem vozíku, pak se můžete obrátit na p. Faltýnkovou, která toto poradenství poskytuje.
Kontakt: Zdeňka Faltýnková, e-mail: faltynkova@czepa.cz, tel.: 607 453 501.
Co se týká servisu vozíků, tak můžete tento servis využít i v případě, že máte vozík od firmy Medicco. V prostorách CZEPA na Černém Mostě v Praze provádí tento servis firma Ultina a to vždy v pondělí od 8.00 do 16.00 hodin. Abyste na službu nemusela čekat a také abyste nejela zbytečně, je dobré se dopředu telefonicky objednat na telefonní lince Ultiny 776 261 756.
Úhrada za diagnostiku a servis: poukazem od praktického lékaře nebo 200 Kč/hodinu + cena dílu.
Pokud nebudete mít dostatek finančních prostředků na případný doplatek nového vozíku, můžete zkusit zažádat o finanční příspěvek u nadací či nadačních fondů.
V případě doplňujících dotazů se neváhejte obrátit na službu odborného sociálního poradenství. Kontakt - Monika Kupková, e-mail: kupkova@czepa.cz, tel. 775 980 952.
S pozdravem
Kupková Monika, DiS., sociální pracovnice
Monika Kupková, sociální pracovnice Odborného sociálního poradenství CZEPA